Samen: Ontwerpen. Ontwikkelen.

Online marketing

Met doelgerichte analyses zorgen we samen voor meer verkoop en online vindbaarheid.

Jouw bedrijf doeltreffender online.

SOO Online zorgt dat jouw bedrijf beter gevonden wordt. Met doelgerichte analyses maken we samen een online marketing plan dat werkt.

Wij doen dit door het correct inzetten van de juiste middellen. Zo is elke doelgroep, markt en bedrijf anders. Zo kan het doel meer online commercie zijn, meer bezoekers van jouw restaurant of meer downloads van je app.

Daarom kijken we altijd naar welke opties voor jouw bedrijf het meest effectief zijn.


“Content Marketing is a commitment, not a campaign.”

De strategie.

Voor we aan de slag gaan met een online marketing strategie kijken we eerst naar de huidige situatie.

We vragen daarom altijd de volgende vragen;

  • Waar staan we nu?
  • Wie zijn wij?
  • Waar willen we heen?

Jij weet waarschijnlijk ook de antwoorden alleen niet hoe je hier komt.
Wij helpen daarom met het samenstellen van de juiste strategie en het implementeren hiervan.

Om zo je doelstellingen te realiseren.

SOO Online werkwijze

SOO Online marketing - seo zoekmachine optimalisatie

SEO.

SEO ‘Search Engine Optimization’ is zoekmachineoptimalisatie.

Klanten die via ons hun website, webshop of web applicatie laten ontwikkelen hebben altijd al een voorsprong op hun SEO. Het optimaliseren van je content is daarom een erg handige manier van online marketing.

Wij optimaliseren namelijk websites en webshops met de juiste technieken, content en relevante zoekwoorden (keywords of trefwoorden). Om zo de positie van een site in de zoekmachines (Google en Bing) te verhogen.

Lees onze laatste case studie over het bereik d.m.v. SEO

SEA.

SEA ‘Search Engine Advertising’ is zoekmachineadverteren.

SEA een vorm van betaalde reclame waarbij je advertentieruimte koopt binnen zoekmachines. Misschien wel de meest effectieve vorm van online marketing. Hierbij valt namelijk heel erg nauwkeurig te richten op bepaalde doelgroepen.

Bij een zoekopdracht in Google kunnen twee soorten advertenties inladen: AdWords en Google Shopping. AdWords zijn de betalende zoekopdrachten die je herkent aan het groene ‘Adv.’ label.

Google Shopping is een betalende zoekopdracht waarbij je meteen het product, de prijs en de leverancier ziet.

SOO Online marketing - SEA zoekmachine adverteren

Verschillen tussen SEO en SEA.

Waar SEO voornamelijk heel wat tijd, energie en kennis kost moet je voor SEA betalen aan google voor de advertentie ruimte.
Wel kunnen wij voor beide een accurate indicatie en budget maken van de mogelijke kosten.

Een groot voordeel van SEA is dat wij zeer specifiek op een bepaalde doelgroep voor je kunnen richten en gevonden worden op een selectie van zoekwoorden. Bij SEO is er geen volledige garantie op resultaat en er is veel concurrentie. Bovendien weet niemand welke algoritmen er precies achter de zoekresultaten zitten.

Nieuws brieven.

Een erg toegankelijke manier van online marketing is een nieuwsbrief. In veel gevallen heb je zelf al enkele email adressen verzameld of al een groot klantenbestand. Deze kan je met van behulp van een nieuws brief effectief en direct op de hoogte stellen van de laatste updates, aanbiedingen en producten binnen je bedrijf.

Echter kan een nieuwsbrief ook averechts werken, klanten vinden de emails niet interessant, het komt niet professioneel genoeg over of klanten schrijven zich zelfs uit. Daarom is het erg belangrijk om een nieuws brief goed uit te voeren.

SOO Online kan deze zorgen geheel van je uit handen nemen. We bespreken dan samen de doelstellingen, maken een custom template op basis van jouw huisstijl en maken een strategie.

Onze klanten.

Wij hebben al veel van onze opdrachtgevers beter zichtbaar gemaakt.

Bekijk onze case studies over recentelijk uitgevoerde projecten.